SEO patarimai turintiems internetinę parduotuvę Etsy platformoje

02/11/2020

Trumpai apie Etsy

Etsy platforma, sukurta JAV 2005m., yra Amazon, eBay ir kitų el. prekybos galiūnų analogas. Tačiau, priešingai nei pastarosiose platformose, Etsy iš esmės skirtas parduoti ir įsigyti tiktai rankų darbo, vienetiniams, unikaliems arba vintažiniams gaminiams. Taigi Etsy yra ta vieta, kur renkasi viso pasaulio rankdarbių kūrėjai, menininkai bei išskirtinių, individualizuotų prekių pardavėjai, o tuo tarpu amerikiečiai (ypač moterys) sudaro didžiąją dalį tikslinės auditorijos. Po to, kai 2018 m. buvo nutraukta DaWanda (taip pat rankdarbių prekybai skirta vokiečių svetainės) veikla, tarp pirkėjų Etsy platformoje itin padaugėjo ir europiečių. Todėl šiai dienai Etsy yra neabejotinai pirmaujančiose pozicijose tarp tų, kurie siekia savo hobį paversti verslu ar tiesiog gauti papildomų pajamų. Kita vertus, nors Etsy suteikia galimybę pasiekti daugybę potencialių pirkėjų (skaičiuojama virš 20 milijonų aktyvių pirkėjų), o taikomi mokesčiai kol kas tikrai nėra labai dideli, konkurencija čia nemaža ir naujų Etsy parduotuvėlių atsiranda vis daugiau. Todėl jau užsiimantiems prekyba Etsy platformoje arba dar tik ketinantiems atidaryti elektroninę Etsy parduotuvę, svarbu taikyti SEO principus.

Etsy ir SEO

SEO optimizavimas - tai metodas, kaip padidinti lankytojų srautą, o tuo pačiu ir pardavimų kiekį interneto svetainėje. Pavyzdžiui, Etsy parduotuvėje pardavinėjate rankų darbo veltas šlepetes, tuomet su savo prekėmis tikrai norėtumėte pakliūti į pirmąjį, o ne į dvidešimtąjį ar šimtąjį rezultatų puslapį pagal Etsy lankytojų užklausą "felt slippers" (iš anglų kalbos - rankų darbo veltos šlepetės), nes tik taip galite būti pastebėti potencialių pirkėjų. Siekdami šio tikslo būtinai turite išsirinkti kiekvienai prekei labiausiai tinkančias raktines frazes, kurias naudoja žmonės, ieškodami Jūsų gaminio.

SEO patarimai

Taigi kaip padidinti pardavimus Etsy platformoje? Štai keletas atrodytų paprastų, bet visgi itin reikšmingų SEO patarimų, skirtų tam, kad Jūsų Etsy parduotuvė klestėtų ir kurie yra ne mažiau svarbūs nei kokybiškos parduodamų prekių nuotraukos:

  • Daugiausia dėmesio skirkite prekių pavadinimų, angl. titles, optimizavimui. Šiuo metu leidžiamas maksimalus prekės pavadinimo ilgis - 140 ženklų, pasistenkite tai išnaudoti, sugalvokite ne vieną geriausiai Jūsų prekę apibūdinančią frazę ir įrašykite jas, atskirdami kableliais ar kitais skiriamaisiais ženklais. Jeigu reikia pagalbos, paprašykite šeimos narių, draugų, kad jie pasakytų, kokias raktines frazes naudotų paieškoje, norėdami įsigyti Jūsų parduodamus gaminius. Be abejonės, turint daugybę labai panašių prekių, sunku kiekvienai prekei sukurti individualų pavadinimą, tačiau pasistenkite, kad pavadinimai nors šiek tiek skirtųsi. Pavyzdžiui, sukeiskite raktines frazes vietomis arba pakeiskite bent pavadinimo pradžią (pradžioje paminėkite prekės spalvą, medžiagą, dydį, kitą savybę arba paskirtį).
  • Sukurkite išsamius aprašymus. Būtų puiku, jei aprašyme panaudotumėte kai kuriuos Jūsų nuomone svarbiausius raktinius žodžius, jau paminėtus pavadinime. Parašykite ne mažiau kaip penkis sakinius, apibūdinančius prekės gamybos techniką, savybes, išvaizdą, pritaikymo galimybes, taip pat galite aprašyti gaminio įpakavimą, informaciją apie pristatymą, gaminio priežiūrą, galimybę užsisakyti individualiai pritaikytą produktą (angl. custom order) ar kita. Čia galioja taisyklė - kuo daugiau turinio, tuo geriau.
  • Nors gairių (angl. tags) įvedimas Etsy sistemoje nėra būtinas, visgi, žiūrint iš SEO perspektyvos, aukščiausių pozicijų galite tikėtis, tik jei pasinaudojate šia proga įrašyti papildomus raktažodžius. Todėl pasistenkite sugalvoti visas 13 leidžiamų įvesti raktinių frazių (tags). Venkite naudoti pavienius žodžius arba pernelyg apibendrintas frazes, kaip kad "cute gift" (iš anglų kalbos - miela dovana), "beautiful item" (iš anglų kalbos - gražus daiktas) ir pan. Juos geriau pakeiskite labiau specifiniais dviejų, o jei telpa ir trijų žodžių dariniais, apibūdinančiais Jūsų prekę kuo tiksliau, konkrečiau. Vėlgi galite pakartoti raktažodžius, minėtus pavadinime ir aprašyme, bet ieškokite ir naujų sprendimų, vartokite sinonimus.
  • Prie kiekvienos įkeltos prekės nuotraukos pridėkite ALT tekstą su pagrindiniu raktažodžiu ar jų kombinacija.
  • Analizuokite savo Etsy parduotuvės statistiką. Etsy suteikia puikią galimybę tobulėti ir ieškoti geriausių, optimaliausių variantų - nuolat tobulinamas Etsy statistikos įrankis (angl. stats) leidžia ne tik įvertinti parduotuvės lankytojų srauto padidėjimą ar sumažėjimą, sezoniškumą, bet taip pat "search terms" skiltyje galima apžvelgti Etsy pirkėjų įvedamus raktažodžius. Tokiu būdu nuolat stebėdami, kokios frazės dažniausiai ieškomos, jas galite panaudoti ir įtraukti tobulindami savo jau įkeltų ar naujų prekių aprašymus, pavadinimus ir gaires.


Kur rasti daugiau informacijos?

Norėdami Etsy konsultacijos ar sužinoti, kaip dar labiau didinti pardavimus, visada galite kreiptis į SEO specialistus, dirbančius su Etsy parduotuvių optimizavimu, arba klausti patarimų labiau patyrusių kolegų, turinčių ne vienerių metų Etsy administravimo patirtį. Šiam tikslui, be to, yra sukurtos Etsy Lietuva, Etsy Lithuania Team bei kitos grupės Facebook socialiniame tinkle ir pačiame Etsy.


Etsy mokesčiai (atnaujinta 2022-08-01):

Sulaukiame nemažai užklausų dėl Etsy platformoje taikomų mokesčių pardavėjams, todėl šio puslapio paskutinėje dalyje SEOArt specialistė dalinasi naujausia glausta informacija apie Etsy sistemos mokesčius:

  • Kiekvieno prekės vieneto įkėlimas (angl. listing) kainuoja $0.20 (0.21 EUR). Kai pirkėjas įsigyja prekę arba pasibaigia 4 mėnesių listing'o galiojimo laikotarpis ir norite įkelti prekę pakartotinai, vėl tenka mokėti $0.20 (0.21 EUR). Mokestis taikomas ir privatiems listing'ams. Ši suma už kiekvieną prekės įkėlimą (listing fee) yra pridedama prie Jūsų Etsy mokėjimo sąskaitos (Payment account).
  • Transakcijos/sandėrio mokestį Etsy sistema nuskaičiuoja automatiškai nuo kiekvieno įvykusio pardavimo. Mokestis yra taikomas tiek nuo pačios prekės kainos (transaction fee), tiek ir nuo siuntimo kainos (shipping transaction fee). Nuo 2022 m. balandžio 11 dienos šis mokestis padidėjo iki 6,5% (prieš tai buvo taikomas 5% tarifas).
  • Mokėjimo apdorojimo mokestis (processing fee) taikomas, jei klientas apmokėjo už įsigytą prekę per Etsy mokėjimų sistemą (Etsy payments). Suma nuskaičiuojama automatiškai įvykus pardavimui, o informaciją, kiek tiksliai kiekvienu pirkimo atveju sudarė šis mokestis, galite rasti savo Etsy mokėjimo sąskaitos skyrelyje (Payment account) esančioje detalioje išklotinėje. Lietuvos pardavėjams mokestis yra 4% nuo bendros pardavimo kainos (prekės ir siuntimo kaina) + 0.30 EUR.
  • VAT (value-added tax) - tai 21% mokestis, taikomas nuo transaction fee, shipping transaction fee, processing fee bei listing fee sumų. VAT mokesčius Etsy sistema nuskaičiuoja automatiškai.
  • Depozito valiutos konvertavimo mokestis. Gali būti taikomas šis 2.5% dydžio mokestis, tačiau tik tuo atveju, jei talpindami prekes nurodėte kitą, negu kad Jūsų banko sąskaitos, valiutą.

Iš pateiktos informacijos matome, kad Etsy mokesčiai Lietuvos pardavėjamas sudaro maždaug 13-14% nuo prekės + siuntimo kainos. Visgi kaip jau buvo minėta, detalias išklotines apie Etsy platformos taikomus mokesčius kiekvieno pardavimo atveju galite pasižiūrėti: Shop Manager > Finances > Payment account.


Etsy parduotuvė
Etsy parduotuvė