SEO auditas

Interneto svetainės SEO auditas yra pirmasis ir itin reikšmingas SEO projekto žingsnis. Jo dėka galima objektyviai įvertinti galimybes, išsikelti aiškius darbo tikslus ir parengti SEO strategiją. Pagal svetainės SEO analizės metu nustatytus trūkumus įgyvendinami tolimesni veiksmai kitame SEO projekto etape, t.y.  atliekama vidinė svetainės optimizacija. Interneto svetainės auditas apima ne tik žemiau šiame puslapyje išvardytus konkrečius vertinimo rodiklius, bet taip pat siekia išsiaiškinti Jūsų verslo savitumą, išskirtinumą, kokias prekes, paslaugas arba turinį būtų tikslinga iškelti į paieškos sistemų rezultatų topus, kokia yra tikslinė rinka, kas yra Jūsų konkurentai, kokios jų stipriosios ir silpnosios vietos. Svetainės audito rezultatai gali būti įvairūs - kartais pamatoma, kad interneto svetainė patogi, moderni, joje gausu kokybiško turinio ir SEO specialistams užtektų nedidelių papildymų, pataisymų, kartais tenka pagerinti daugelį svetainės aspektų, o pasitaiko ir taip, kad klientui rekomenduojama investuoti į naujos, patogios, draugiškos paieškos sistemoms svetainės kūrimą.

Taigi SEO auditas atliekamas tam, kad būtų įvertinta daugybė interneto svetainės aspektų:

  • svetainės domenas,
  • turinio ir svetainės architektūros modifikavimo galimybės,
  • svetainės struktūra, patogumas, informacijos prieinamumas,
  • Google Analytics ir kt. įrankių integracija,
  • puslapių užkrovimo greitis,
  • pritaikymas mobiliesiems įrenginiams,
  • Google nuobaudos,
  • URL adresų struktūra,
  • pavadinimų struktūra,
  • turinio kokybė,
  • meta aprašymai,
  • nuotraukos (kaip informacijos šaltinis),
  • ar svetainėje vartojami tinkami raktažodžiai,
  • indeksuojamų puslapių skaičius,
  • ar esama dubliuoto turinio,
  • XML sitemap failas,
  • robots.txt failas,
  • vidinių nuorodų tinklas,
  • išorinių nuorodų tinklas,
  • kodo kokybė,
  • virusai,
  • serverio problemos,
  • kiti veiksniai.

Apibendrinant galima teigti, kad SEO auditas ir jame atsispindintys duomenys leidžia SEO specialistui suplanuoti tolimesnius veiksmus, numanomas laiko, žmogiškųjų išteklių bei lėšų sąnaudas, taip pat pateikti klientui kitas įžvalgas ir rekomendacijas. Tik turint SEO analizės išvadas galima pradėti optimizavimo procesą, būtent vidinį SEO optimizavimą. Visgi SEO auditas svarbus ir išorinio SEO veiksmų planavimui, kadangi įvertinus išorinių nuorodų kiekį ir kokybę, jau galima numatyti būsimų darbų apimtis.

SEO auditas
SEO auditas