SEO auditas

Interneto svetainės SEO auditas yra pirmasis ir itin reikšmingas SEO projekto žingsnis. Jo dėka galima objektyviai įvertinti galimybes, išsikelti aiškius darbo tikslus ir parengti SEO strategiją. Pagal svetainės SEO analizės metu nustatytus trūkumus įgyvendinami tolimesni veiksmai kitame SEO projekto etape, t.y.  atliekama vidinė svetainės optimizacija. Interneto svetainės auditas apima ne tik žemiau šiame puslapyje išvardytus konkrečius vertinimo rodiklius, bet taip pat siekia išsiaiškinti Jūsų verslo savitumą, išskirtinumą, kokias prekes, paslaugas arba turinį būtų tikslinga iškelti į paieškos sistemų rezultatų topus, kokia yra tikslinė rinka, kas yra Jūsų konkurentai, kokios jų stipriosios ir silpnosios vietos. Svetainės audito rezultatai gali būti įvairūs - kartais pamatoma, kad interneto svetainė patogi, moderni, joje gausu kokybiško turinio ir SEO specialistams užtektų nedidelių papildymų, pataisymų, kartais tenka pagerinti daugelį svetainės aspektų, o pasitaiko ir taip, kad klientui rekomenduojama investuoti į naujos, patogios, draugiškos paieškos sistemoms svetainės kūrimą.

Taigi SEO auditas atliekamas tam, kad būtų įvertinta daugybė interneto svetainės aspektų:

  • svetainės domenas,
  • svetainės architektūros ir turinio modifikavimo galimybės,
  • svetainės struktūra, patogumas, informacijos prieinamumas,
  • Google Analytics ir kt. įrankių integracija,
  • puslapių užkrovimo greitis,
  • pritaikymas mobiliesiems įrenginiams,
  • Google nuobaudos,
  • URL adresų struktūra,
  • pavadinimų, antraščių struktūra,
  • turinio kokybė,
  • meta įrašai,
  • nuotraukos (kaip informacijos šaltinis),
  • ar svetainėje vartojami tinkami raktažodžiai,
  • indeksuojamų puslapių skaičius,
  • ar esama dubliuoto turinio,
  • XML sitemap failas,
  • robots.txt failas,
  • vidinių nuorodų tinklas,
  • išorinių nuorodų tinklas,
  • kodo kokybė,
  • virusai,
  • peradresavimo problemos,
  • serverio problemos,
  • SSL sertifikatas,
  • kiti veiksniai.

Raktažodžių tyrimas yra svarbiausia sudedamoji SEO audito dalis. Jo metu nustatoma, kokie raktiniai žodžiai, atspindintys Jūsų įmonės ar individualią veiklą, panaudoti svetainės puslapiuose, įvertinamas jų tinkamumas, atsižvelgiama į vidutinį kiekvieno raktažodžio paieškų skaičių per mėnesį, konkurenciją, o taip pat atliekamas raktažodžių tikrinimas - vertinama tinklalapio pozicija Google paieškoje konkrečios frazės kontekste. Be to, visada ieškoma ir naujų raktinių frazių. Šiam tikslui pasiekti pasitelkiama Google Keyword Planner, Google Autocomplete pagalba, kiti raktažodžių analizės bei idėjų generavimo įrankiai: Wordtracker, AnswerThePublic, Ubersuggest ir pan. Raktažodžių tyrimas gali atskleisti, kad esamus svetainės tekstus, antraštes, meta aprašymus, URL ir kt. reikia papildyti/koreguoti pagal gautus rezultatus arba gali būti rekomenduojama sukurti visiškai naujus svetainės puslapius tam, kad išnaudotume pastebėtas galimybes po atliktos naujų raktažodžių paieškos.

Paskutinis klausimas, kurį norėtume apžvelgti - tai SEO audito kaina. Tačiau ji labai skiriasi kiekvienu individualiu atveju ir priklauso nuo svetainės apimties, kompleksiškumo, raktažodžių gausos, rinkos ir kitų veiksnių. Dažniausiai paprastos svetainės SEO auditas (kartu su raktažodžių tyrimu) kainuoja apie 100 €, bet norėdami gauti konkretų SEOArt pasiūlymą, kviečiame mums rašyti el. paštu info@seoart.lt nurodant Jūsų interneto svetainės adresą (domeną).


Apibendrinant galima teigti, kad SEO auditas ir jame atsispindintys duomenys leidžia SEO specialistui suplanuoti tolimesnius veiksmus, numanomas laiko, žmogiškųjų išteklių bei lėšų sąnaudas, taip pat pateikti klientui kitas įžvalgas ir rekomendacijas. Tik turint SEO analizės išvadas galima pradėti optimizavimo procesą, būtent vidinį SEO optimizavimą. Visgi šis pradinis interneto svetainės tyrimas svarbus ir išorinio SEO veiksmų planavimui, kadangi įvertinus išorinių nuorodų kiekį ir kokybę, jau galima numatyti būsimų darbų apimtis.

SEO auditas
SEO auditas