Vidinis SEO optimizavimas
Vidinis SEO optimizavimas paieškos sistemoms yra tolimesnis SEO projekto etapas po atlikto svetainės audito ir tuo pačiu tai pagrindas, pamatai išoriniam svetainės optimizavimui (kokybiškų atgalinių nuorodų generavimui į interneto svetainę). Vidinė SEO optimizacija, kaip pavadinimas sufleruoja, skirta pagerinti pačios svetainės vidinę struktūrą, patogumą, aiškumą, pateikiamo turinio kokybę vartotojams (kartu ir paieškos sistemų varikliams), o taip pat apima pritaikymą mobiliesiems įrenginiams, prieinamumą turintiems regos sutrikimų žmonėms bei kitus techninius aspektus.
Dar paprasčiau tariant, interneto svetainė turi būti draugiška ir lankytojams, ir paieškos sistemoms, o būtent to ir siekiama vidiniu (angl. on-site SEO arba on-page SEO) optimizavimu.
Vidinis SEO apima, bet neapsiriboja šiomis užduotimis:
- raktažodžių parinkimas kiekvienam interneto svetainės puslapiui,
- interneto svetainės struktūros planavimas,
- svetainės tekstų kūrimas ir/ar koregavimas,
- URL, antraščių, meta duomenų optimizavimas,
- nuotraukų optimizacija,
- optimalaus vidinio nuorodų tinklo sukūrimas,
- robots.txt, sitemap.xml failų sutvarkymas.
Remiantis audito duomenimis, vidinės svetainės optimizacijos metu atliekamos būtinos užduotys taisant klaidas, netikslumus bei pridedama reikalinga informacija ir naudingi įrankiai. Žinoma, svarbiausią dalį užima tinkamiausių raktinių žodžių parinkimas, interneto svetainės ir atskirų puslapių struktūros, antraščių, aprašymų, meta įrašų kūrimas pagal raktažodžių tyrimo rezultatus, turinio optimizavimas.
Daug kas klaidingai supranta, kad vidinis SEO - tai tik svetainės tekstų prisotinimas reikšmingiausiomis raktinėmis frazėmis. Tačiau taip galvoti nėra teisinga, nes visų pirma, rašant SEO tekstus kreipiamas dėmesys į svetainės lankytojus, siekiama numatyti jų poreikius, norus ir pateikti išsamią informaciją, kuri būtų naudinga bei unikali.
Vienų iš SEO lyderių pasaulyje - Ahrefs - atlikta studija parodė, kad net 91% internete esančios informacijos negeneruoja organinio lankytojų srauto, vadinasi, šio turinio interneto vartotojai neranda ir neskaito.
Todėl norint, kad Jūsų svetainė pritrauktų lankytojų, būtina
taikyti vidinio SEO optimizavimo taisykles, priešingu atveju, bet kokios tekstų kūrimo pastangos nueis veltui ir neduos jokios apčiuopiamos naudos. Taigi, kiekvienas interneto svetainės puslapis (tinklalapis) turėtų būti
kuriamas ar modifikuojamas su intencija pritraukti lankytoją. O tai pasiekti galima tik atsakant lankytojams į jiems kylančius klausimus,
pateikiant aiškią, detalią informaciją ir tuo pačiu apgalvotai
įtraukiant reikiamus raktažodžius tiek pačiame tekste, tiek rašant meta
duomenis ir kt.
Labai svarbu prisiminti, kad svetainės tekstų kopijavimas iš/į kitus šaltinius internete, jeigu tai atliekama netinkamu būdu, neigiamai paveikia puslapio reitingą paieškos sistemų rezultatuose. Todėl į interneto svetainės aprašymų kūrimo procesą negalima žiūrėti atsainiai bei aplaidžiai, be to, tai turi itin didelę reikšmę visam tolimesniam SEO projekto vystymui. Vidinis SEO optimizavimas taip pat skirtas susieti svetainės puslapius tarpusavyje vidinėmis nuorodomis arba nukreipti lankytoją į kitus naudingus išorinius šaltinius (kitas svetaines). Tokiu būdu yra siekiama, kad atėjęs lankytojas kuo ilgiau užsibūtų svetainėje ir kad apsilankytų daugiau nei viename puslapyje (pastarasis aspektas įvertinamas atmetimo rodikliu, angl. bounce rate - kuo šis mažesnis, tuo geriau), kadangi manoma, jog šie rodikliai kalba apie svetainės kokybę ir vėlgi turi įtakos tinklapių reitingui Google bei kitose paieškos sistemose.
Kaip buvo minėta pradžioje, vidinis SEO optimizavimas identifikuoja technologinių ir struktūrinių aspektų netikslumus (pavyzdžiui, URL adresų, peradresavimo, dubliuoto turinio problemas) ir sprendžia daugelį kitų vidinio optimizavimo uždavinių tam, kad interneto svetainėje vyrautų tvarka ir ji atitiktų Google standartus bei būtų patraukli, įdomi lankytojams.
Vidinis SEO daugeliu atžvilgiu lemia tolimesnius SEO projekto žingsnius ir užtikrina ilgalaikę sėkmę.
Įgyvendinus vidinę svetainės optimizaciją, jau galima pereiti į kitą etapą - išorinį optimizavimą paieškos sistemoms, kuris dar labiau sustiprina ir pagerina rezultatus.
Nors po atliktų vidinio SEO darbų kai kuriose mažiau konkurencingose verslo nišose jau galima matyti padidėjusį interneto svetainės lankytojų srautą, vis dėlto ten, kur konkurencija didelė, vidinė optimizacija nuo išorinio optimizavimo yra neatsiejama (vidinis ir išorinis SEO turi eiti greta).