Išorinis SEO optimizavimas

Vidinio svetainės optimizavimo metu dirbama tik su pačia svetaine, jos vidine struktūra, o tuo tarpu išorinis SEO (išorinis svetainės optimizavimas) reikalingas sukurti svetainės ryšiams su kitais internetiniais šaltiniais, įgyti kuo daugiau vertingų atgalinių nuorodų į Jūsų svetainę, populiarinti prekės ženklą internete, užsitikrinti gerą vardą, žinomumą ir pasitikėjimą tarp vartotojų. Kiekviena kokybiška nuoroda, vedanti į Jūsų interneto svetainės puslapį, Google sistemos yra suprantama kaip ženklas, rodantis, jog svetainėje pateikiama svarbi, aktuali ir įdomi informacija, dėl to Jūsų svetainės puslapius verta rodyti paieškos sistemos rezultatuose pagal tam tikrus raktinius žodžius (užklausas).

Išorinis SEO optimizavimas yra kompleksinė ir labai daug pastangų, laiko, energijos reikalaujanti SEO projekto dalis. Anksčiau Google kiekvieną gaunamą nuorodą į interneto svetainės puslapį skaičiuodavo kaip teigiamą balsą. Todėl visiškai nebuvo atsižvelgiama, iš kokių šaltinių įgyjamos nuorodos, buvo svarbus tik jų skaičius, o ne kokybė. Visgi Google algoritmai jau ženkliai patobulinti ir dabar atgalinė nuoroda yra naudinga, tik jeigu gaunama iš kito aukštą reitingą ir autoritetą turinčio šaltinio. Reikšmingiausia tapo atgalinių nuorodų kokybė ir Google daug palankiau įvertins Jūsų puslapį, jei jis turės keletą, bet didelio "svorio" nuorodų, nei galybę nuorodų iš abejotinų, nepatikimų interneto svetainių, nuorodų katalogų, kurie net gali būti siejami su brukalu ir palikti juose savo svetainės nuorodą - žalinga.

Taigi išorinė svetainės optimizacija siekia įgyti kokybiškų atgalinių nuorodų į Jūsų interneto svetainę, o šiam tikslui pasitelkiamas turinio marketingas įvairiais kanalais bei viešieji ryšiai. Taip pat išorinis SEO yra būtinas jau esančio išorinio nuorodų tinklo įvertinimui, o radus toksiškų nuorodų, siekiama jas pašalinti ir neutralizuoti jų kenksmingą poveikį. Dar vienas svarbus išorinės optimizacijos uždavinys - teigiamos reputacijos internetinėje erdvėje kūrimas ir neigiamą atspalvį turinčių atsiliepimų, apžvalgų kontrolė ir sprendimų ieškojimas. 

Galiausiai verta akcentuoti, kad išorinis SEO optimizavimas visada turėtų būti įgyvendinamas pasitelkiant gerąją taktiką, t.y. vengiant juodojo (angl. black hat) SEO, kurio metu nuorodos yra perkamos ar įgyjamos "spaminimo" dėka. Išorinių nuorodų rinkimas draudžiamais būdais gali pakenkti Jūsų svetainės reitingui arba net galite sulaukti Google nuobaudos. Todėl į išorinio svetainės optimizavimo procesą reikia žiūrėti atsakingai bei apdairiai. Šį darbą geriausia patikėti SEO specialistams, o atlikdami išorinę optimizaciją savarankiškai, nebijokite klausti ir konsultuotis.


Išorinis SEO
Išorinis SEO