Socialiniai tinklai ir jų svarba SEO optimizavimo procese

01/07/2019

Socialiniuose tinkluose mūsų paliekamos nuorodos į kitas interneto svetaines yra pažymimos su "nofollow" atributu ir tiesioginės įtakos išoriniam SEO optimizavimui neturi. Vis dėlto, kadangi niekas tiksliai negali įvardinti visus veiksnius, pagal kuriuos Google reitinguoja internetinius puslapius, ir nežinia, ar socialiniai signalai iš tiesų nėra ir nebus reikšmingi ateityje (Google algoritmas nežymiai koreguojamas ir atnaujinamas bent kartą per dieną), būtų protingiausia bandyti pasinaudoti kiekviena socialinės medijos suteikiama galimybe populiarinti savo verslą. Kaip žinia, informacijos srautai socialiniuose tinkluose yra milžiniški (pavyzdžiui, Facebook per minutę paskelbiama keliasdešimt tūkstančių naujų įrašų, o komentarų - keli šimtai tūkstančių), tačiau Google robotai kol kas apdoroja tikrai ne visą šią informaciją. Kita vertus, tikėtina, kad Google sistemos pajėgumai su laiku tik didės ir socialinių tinklų reikšmė, žiūrint iš SEO perspektyvos, bus svaresnė.

Taigi, nors tiesioginės įtakos, generuojant nuorodų tinklą, socialiniai tinklai neturi, visgi netiesiogiai jie gali būti labai svarbūs ir praplečia bei papildo SEO galimybes. Taip yra dėl to, kad socialiniai tinklai puiki priemonė didinti Jūsų verslo žinomumą (vardo populiarumą), dalintis vertinga informacija, kurti ir palaikyti ryšius su klientais, o tai - vieni iš principinių ilgalaikių SEO tikslų.

Toliau trumpai apžvelkime keletą socialinių tinklų, galinčių turėti teigiamos įtakos SEO optimizavimo procese:

Facebook - pirmaujantis socialinis tinklas pasaulyje, skaičiuojantis daugiau nei  du bilijonus aktyvių vartotojų per mėnesį. Dėl tokio milžiniško srauto, šiame tinkle lengviausia pasiekti ir auginti savo tikslinę auditoriją;

Instagram - itin sparčiai populiarėjantis, vaizdinės medžiagos dalijimuisi skirtas socialinis tinklas, kuriame aktyvių vartotojų per mėnesį skaičius 2018m. birželį perkopė vieną bilijoną. Instagram didžioji auditorijos dalis yra jaunimas;

Twitter - labai populiarus socialinis tinklas JAV, taip pat Japonijoje. Didesnė dauguma naudotojų - vyrai (pagal 2018m. duomenis jie sudaro 66%). Šioje platformoje leidžiami trumpi riboto simbolių skaičiaus pranešimai (ne daugiau 280 ženklų);

Pinterest - šis socialinis tinklas gali suteikti puikių galimybių, jei taikotės į JAV rinką, bet priešingai nei Twitter, čia absoliučią daugumą sudaro moteriškosios lyties atstovės. Todėl Pinterest itin naudingas, jeigu esate grožio, mados, rankų darbo ar kitų išskirtinių prekių versle;

Youtube - tai ir socialinis tinklas, ir vaizdo įrašų paieškos sistema. Pagal aktyvių vartotojų skaičių per mėnesį užima antrąją vietą po Facebook;

LinkedIn - solidus socialinis tinklas, kurio dėka galima ieškoti bendradarbiavimo galimybių, kurti dalykinius ryšius  su kolegomis, kitais profesionalais, potencialiais klientais.

Žinoma, be Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Youtube ar LinkedIn, esti ir begalė kitų socialinių tinklų (Tumblr, Reddit, WhatsApp, Qzone, ...), tačiau visuose aktyviai dalyvauti būtų ne tik neįmanoma, bet ir neracionalu, kadangi investuotas laikas bei pastangos nebūtinai atsipirktų. Visų pirma, turėtumėte atsižvelgti į Jūsų verslo tikslinę auditoriją ir tuomet atsirinkti kelis labiausiai tinkamus socialinius tinklus. Jeigu Jūsų konkurentų nėra kažkuriame atrinktame socialiniame tinkle, neatmeskite jo, nes galbūt tai Jūsų galimybė būti pirmiems ir be konkurencijos pasiekti šios socialinės bendruomenės tikslinę auditoriją. Išsirinkę aktualiausius socialinius tinklus, pradžioje užsibrėžkite tikslą maždaug mėnesį intensyviai įsitraukti į kiekvieno socialinio tinko veiklą. Pasibaigus užsibrėžtam laikui, įvertinkite ir palyginkite, kuriuose tinkluose sulaukta daugiau grįžtamojo ryšio, susidomėjimo, pavyko užmegzti naudingus kontaktus arba, analizuojant statistiką, stebimas lankytojų srautas iš konkretaus socialinio tinklo į Jūsų interneto svetainę. Po bandomojo laikotarpio toliau investuokite ir didinkite įsitraukimą tik tuose socialiniuose tinkluose, kuriose buvo bent šiokios tokios grąžos. Tokiu būdu netiesiogiai (populiarindami savo prekės ženklą, dalindamiesi kokybišku turiniu, augindami savo auditoriją) prisidėsite prie SEO optimizavimo.