Įveikite dubliuoto turinio problemą su rel="canonical" 

08/06/2018

rel="canonical" reikšmė

Jei į tą patį interneto svetainės puslapį veda daugiau nei vienas URL adresas arba esama kelių labai panašaus turinio puslapių, rekomenduojama šią problemą išspręsti pasitelkiant rel="canonical" žymą. Šia žyma informuojame Google bei kitas paieškos sistemas apie dubliuotą turinį ir nurodome puslapį, kurį reiktų laikyti pagrindiniu (kanonišku). Tokiu būdu galima išvengti dubliuoto turinio ir su tuo susijusio nepalankaus Google algoritmo vertinimo. Taip pat rel="canonical"  žyma pasako, kurį puslapį (iš dviejų ar kelių tapačių) norėtume pateikti žmonėms paieškos rezultatuose, nes to nepadarius Google sistema nusprendžia už Jus. Be kita ko, Google robotai, rečiau peržiūrėdami dubliuoto turinio puslapius, gali daugiau laiko skirti kitiems naujiems Jūsų svetainės puslapiams indeksuoti. Galiausiai verta paminėti ir tai, kad rel="canonical" elementas naudojamas ne tik sprendžiant dubliuoto turinio problemą interneto svetainės viduje, bet ir tarp skirtingų domenų.

Kur dėti rel="canonical"?

rel="canonical" žyma įrašoma sudubliuoto (identiško arba itin panašaus) turinio puslapio HTML dokumento <head> dalyje ir čia nurodomas kanoniškas (pagrindinis) URL. Pavyzdys atrodytų štai taip:

<link rel="canonical" href="https://jususvetaine.lt/originalas"/>

To puslapio, kuris laikomas pagrindiniu (kanonišku tarp kitų), header srityje rel="canonical" žymė irgi įrašoma, o pateikiama nuoroda - savo paties URL adresas.

Jeigu naudojatės turinio valdymo sistema, gali būti, jog kiekvieno puslapio redagavimo lange jau yra dalis, leidžianti įdėti kanonišką URL (canonical URL), arba ši galimybė gali atsirasti pasitelkus SEO įrankius (kaip kad, pavyzdžiui, WordPress turinio valdymo sistemai pritaikytas Yoast SEO įskiepis).